Stellenangebote bei Amazon in München finden
Finde Jobs bei Amazon in München! Stellen in Logistik und Technik. Jetzt bewerben!

Amazon Europe Core | München
Our vision is to make Amazon the best place for third party Sellers of all sizes to grow and serve customers, leveraging world-class tools and services. The Senior New Key Account Manager will establish and own key Seller relationships with top-tier companies to identify, evaluate, and drive their ultimate success. Serving as the face of Amazon Fashion, you will lead discussions with internal and external leaders to optimize the growth of leading industry brands. You will develop mechanisms to overcome blockers, and will navigate the intersection between Seller goals, Amazon Fashion priorities, and customer needs. The ideal candidate will have B2B and B2C experience, excellent communication skills, go-to-market experience, and the ability to drive programmatic success at scale.Strategic Growth & Account Management Acquire a new Tier 1 brand for Amazon (incl. Cold Calling) Drive growth for complex, high-value accounts Develop and implement account strategies and joint business plans Launch and scale high-profile sellers Negotiate and structure strategic partnerships Stakeholder Management & Leadership Build relationships with senior stakeholders across organizations Coach and develop team members Lead cross-functional collaboration Manage escalation paths effectively Business Planning & Execution Own strategic planning and performance tracking Contribute to business reviews and strategy documents Execute strategic initiatives Ensure delivery of business commitments
Bachelors degree or equivalent, or experience in sales or marketing work (like e-commerce, retail technology, SaaS) or equivalent Experience exceeding sales targets using a consultative, solutions-focused approach or equivalent Fluent German, Italian & English languages (written & spoken), C1 minimum are required. The role involves complex negotiation skills in Sellers native languages of German and Italian or English Preferred qualifications Experience influencing at all levels within an organization, particularly at the executive level 1AST1_DE

Amazon Europe Core | München
Mehr als 300 Millionen Kunden kaufen auf dem Amazon Marketplace ein. Jeden Tag suchen, kaufen und bewerten Kunden Produkte, die von Drittanbietern verkauft werden, gleichermaßen wie auch Produkte, die von Amazon verkauft werden. Seit dem Jahr 2000 bietet Amazon diese virtuelle Ladenfläche Einzelpersonen und Unternehmen aller Größen an und hilft ihnen dabei, Hunderte Millionen von Kunden zu erreichen, Markenaufbau zu betreiben und ihr Geschäft auszubauen. Bis heute machen diese Produkte von Drittanbietern mehr als die Hälfte aller auf unserem Marketplace verkauften Einheiten aus.Angesichts der zunehmenden Komplexität des heutigen E-Commerce und der zunehmenden Zahl an Chancen und Möglichkeiten zielt das Strategic Account Services (SAS) -Programm darauf ab, das volle Potenzial jedes Amazon-Verkäufers auf unserem Marketplace auszuschöpfen. Diese Verkäufer decken ein breites Spektrum von Kategorien ab, von Mode bis hin zu Konsumgütern. Unser Team bietet erstklassige strategische Beratung durch einen datengestützten, kollaborativen und kundenorientierten Ansatz, um unsere Verkäufer bestmöglich dabei zu unterstützen, ihre Ziele zu erreichen. Unser ganzheitliches Serviceangebot umfasst Beratung zu allen Facetten des Amazon Marketplace, einschließlich Themen wie internationale Expansion, Portfoliooptimierung, Fulfillment-Strategie, Produktpräsentation, Verkaufsförderung, Werbestrategie und Markenaufbau. Parallel zu dieser strategischen Unterstützung erhalten alle teilnehmenden Verkäufer erweiterte operative Unterstützung durch ein separates Team.Zentrale Aufgabengebiete Verkaufspartnermanagement: Verwalte simultan ein Portfolio von verschiedene Verkaufspartnern, entwickle dabei individuelle Strategien, stelle Zeitpläne für die Umsetzung dieser auf, betreibe Erwartungsmanagement und fungiere als zentraler Ansprechpartner. Durchführung von Geschäftsanalysen: Erstelle fundierte Empfehlungen für das Geschäft Deiner Verkaufspartner und leite daraus umsetzbare Erkenntnisse ab, indem Du eine Vielzahl von Analysetools zur Interpretation von Kundendaten verwendest. Beratung: Nutze Dein umfassendes Amazon-Wissen, um unsere Lösungen für die Ziele Deiner Verkaufspartner zu nutzen. Berate Deine Verkaufspartner zu den sich daraus ergebenden Chancen und bewerte potenzielle Auswirkungen auf ihr Geschäft. Unterstützung bei der Umsetzung: Sei Deinen Verkaufspartnern ein kompetenter Sparringspartner, der sie bei der Umsetzung strategischer Pläne unterstützt, Ad-hoc-Fragen beantwortet und dabei hilft, fachspezifische Herausforderungen zu bewältigen. Baue Beziehungen zu Deinen Verkaufspartnern auf: Gewinne das Vertrauen jedes einzelnen Verkäufers in deinem Portfolio, indem du eng mit ihnen zusammenarbeitest und Ergebnisse lieferst. Nutze Vertrauen, um starke Beziehungen zu Deinen Stakeholdern aufzubauen und aufrechtzuerhalten. Coache Deine Verkaufspartner: Nimm Dir Zeit, um jeden Verkaufspartner über Amazons Lösungen und Neuigkeiten auf Amazon zu informieren, um den Wissensstand jedes Verkaufspartners über das Verkaufen bei Amazon zu verbessern. Business Reviews: Bereite detaillierte Analysen zur Performance Deiner Händler vor und präsentiere sie, um einen bestmöglichen Austausch mit deinem Verkäufer über Geschäftsfortschritte, aktuelle Herausforderungen und strategische Planung zu ermöglichen.BASIC QUALIFICATIONSGrundqualifikationen Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse. Abschluss in Betriebswirtschaft, Marketing, Finanzen, Wirtschaftswissenschaften oder einem ähnlichen Studiengang an einer erstklassigen Universität. Erfahrung in den Bereichen Tier-Level-Beratung, Key Account Management, Sales im Werbebereich, B2B, digitaler Einzelhandel/E-Commerce, Business Development, Digitales Marketing, Markenmanagement, Supply Chain Management oder ähnliches. Starke analytische Fähigkeiten, die die Interpretation komplexer Datensätze mit Microsoft Excel ermöglichen. Fundiertes Wissen in der Strategieentwicklung und -umsetzung sowie nachgewiesene Fähigkeit, Kunden unabhängig zu gewinnen, zu verwalten und mit ihnen zu interagieren, insbesondere auf Führungsebene. Fähigkeit zum Multitasking und zur Anpassung von Prioritäten in einem schnelllebigen Umfeld sowie hervorragende Präsentationsfähigkeiten, um auf allen Ebenen einer Organisation zu informieren und Einfluss zu nehmen, insbesondere auf der Führungsebene. Eine Leidenschaft für die Entwicklung eines ansprechenden Kundenerlebnisses und die Fähigkeit, Kundenbedürfnisse in Geschäfts- und Produktanforderungen umzusetzen.PREFERRED QUALIFICATIONSBevorzugte Qualifikationen Fähigkeit, in einer komplexen, funktionsübergreifenden Teamumgebung (einschließlich Technik-, Marketing-, Design- und Merchandising-Teams) zu arbeiten, Abhängigkeiten zu analysieren und mit Ihnen umzugehen, Risiken zu mindern und bei Bedarf zu eskalieren Hohe Detailgenauigkeit und gleichzeitiges Management mehrerer konkurrierender Prioritäten. Fundiertes geschäftliches Urteilsvermögen, nachgewiesene Fähigkeit, andere zu beeinflussen. Erfahrung mit Salesforce.com oder anderen CRM-Tools. Kreativität sowie das Ergreifen von Initiative und das konstruktive Einsetzen für den KundenA day in the lifeWas unsere Marketplace-Consultants über die Rolle sagen: Trage zum Wachstum und zur Zufriedenheit unserer Verkäufer bei und erlebe gleichzeitig eine einzigartige Arbeitsweise Vollständige Kundenverantwortung für ein Portfolio und Projektleitung zur Entwicklung des Programms und deiner Karriere. 1AST1_DE

Amazon EU SARL (Germany Branch) | München

Amazon Business EU SARL, Niederlassung Deutschland - Q23 | München
Werde Teil von Amazon Business, einem der am schnellsten wachsenden Unternehmen in der Amazon Geschichte und einem weltweiten Umsatz von ca. 35 Milliarden US
-Dollar. Amazon Business ist eine globale Einkaufslösung für Geschäftskunden aller Art und Größe. Wir stehen an der Schnittstelle zwischen Digitalisierung, Technologie und Prozessoptimierung, indem wir gemeinsam mit unseren Kunden innovative, effiziente und erfolgreiche Einkaufsstrategien entwickeln. Schöpfe dein volles Potenzial aus und gestalte gemeinsam mit uns die Zukunft der digitalen Beschaffung. Key job responsibilities
- Als Customer Advisor erstellst und implementierst du innovative Konzepte zur kontinuerlichen Weiterentwicklung deiner B2B Kunden
- Du präsentierst die Möglichkeiten und Vorteile von Amazon Business überzeugend an Führungskräfte und unterstützt bei der Implementierung
- Du analysierst laufende Einkaufsprozesse deiner Kunden und deckst Optimierungspotenziale auf
- Du erstellst gemeinsam mit deinen Amazon Business Kunden innovative, effiziente und digitale Einkaufsstrategien
- Du hörst deinen Kunden zu und verstehst deren Anforderungen sowie aktuelle Marktbedürfnisse und gibst diese an unsere Partner Teams wie Produktmanagement, Technik oder Category Management weiter
- Du entwickelst eine Wachstumsstrategie für deine Kunden und baust dir eine starke Pipeline auf, um deine Ziele zu erreichen
- Du übst gelegentliche Reisetätigkeiten für Geschäftspräsentationen oder Kundentermine vor Ort aus (10
-25%) About the team Du wirst Teil des schnell wachsenden Amazon Business Commercial Teams in Deutschland. Deine Kunden kommen aus den Bereichen Technologie, Medien und Telekommunikation (kurz: TMT). TMT
-Kunden sind geprägt von schnellen technologischen Entwicklungen und stetigen Veränderungen. Unterstütze deine Kunden dabei, mit einer digitalen und anpassungsfähigen Beschaffung effektiv auf Marktveränderungen und neue Anforderungen zu reagieren. GRUNDQUALIFIKATIONEN • BA/BSc Abschluss
- Mehrjährige Erfahrung im B2B Vertrieb bzw. Account Management
- Ausgezeichnetes Kommunikations
- und Verhandlungsgeschick sowie Überzeugungsfähigkeit und ein sicheres Auftreten
- Verhandlungssichere Deutsch
- und Englischkenntnisse in Wort und Schrift BEVORZUGTE QUALIFIKATIONEN • Erfahrung in der Beratung und im Vertrieb an Führungskräfte und C
-Level Executives
- Nachgewiesene Erfolgsbilanz bei der strategischen Weiterentwicklung von B2B Großkunden
- Affinität zu eCommerce und digitalen Technologien
- Fähigkeit, komplexe Prozesse zu analysieren und Wachstumschancen zu identifizieren
- Sichere Kenntnisse im Umgang mit Datenbanken (z.B. Excel) und CRM
-Tools (z.B. Salesforce)
- Starke Problemlösungs
- und Serviceorientierung
- Bereitschaft, die Ärmel hochzukrempeln, um Umsatz
- und Input
-Ziele zu erreichen Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how
-we
-hire/accommodations for more information. If the country/region you’re applying in isn’t listed, please contact your Recruiting Partner.

Amazon Europe Core | München
This job can be based in one of the following EU corporate offices: London, Munich, Paris, Madrid, Milan. We are seeking a dynamic and experienced professional to join our EU Total Consumer Electronics team. In this senior role, you will serve as the EU lead Account Manager for our Amazon Vendor Service (AVS) program and manage our biggest and most strategic vendors in Total Consumer Electronics, acting as a consultant and influential partner for senior stakeholders to drive long-term growth. Amazon Vendor Services (AVS) is a paid B2B service that helps strategically grow complex publishers on Amazon. As a Senior Account Manager (internal title: Strategic Brand Specialist), you will have holistic exposure to e-commerce operations at a European level. In this role, you will serve as the lead Account Manager for our top-priority vendor, directly responsible for delivering high-quality account management that exceeds their expectations. Delivering results through others by influencing and managing the priorities of multiple stakeholders will be a vital part of your role. You will collaborate cross-functionally to design and execute long-term strategies with your vendors. Leveraging your industry expertise, you will provide guidance to the account management team, enabling them to deliver the best customer experience and achieve our goals. This will involve driving selection activities across marketplaces, defining and monitoring success metrics, and proposing innovative solutions to shape the future of AVS. Furthermore, you will collaborate with external decision-makers, such as Sales and Account Directors, as well as internal stakeholders like Category Leaders, the Head of Vendor Management, Supply Chain Management, and Finance. In this capacity, you will ideate new business opportunities and bring forward creative ideas to elevate our service. Have impact not only at vendor-level but deliver cross-divisional vendor-projects across Marketing & Promotions, Selection & IDQ (Item Data Quality) and Availability & Operational Excellence. Where possible, scaling best practices to total Total Consumer Electronics Develop and nurture strategic, long-term vendor relationships by delivering exceptional account management that maximizes vendor satisfaction. Work backward from vendor and customer needs to identify impactful business opportunities that elevate both the vendor and customer experience. Design and execute business strategies across multiple marketplaces, coordinating large cross-functional teams of account managers and supporting functions. Determine the best approach for optimal team productivity on your accounts, including overseeing and providing strategic direction for other EU workstreams on key vendor priorities. Define and audit metric goals for your account, ensuring the account team is set up for success and removing blockers with the right resources. As an industry expert, drawing from your professional experience, provide strategic insights that shape the long-term direction of our partnerships. Identify new growth opportunities and create customized solutions for scaling across the organization. Partner with internal teams (eg. Advertising, Supply Chain Management) to drive more strategic vendor discussions across functions. Project Work Lead key projects across EU Total Consumer Electronics and the Retail business or AVS organization, owning the project design and strategy, delivering end to end results
Bachelors/Masters degree preferably in Business Administration, Finance, Economics, Engineering or a similar program. Passionate about Account Management and with minimum 6 years experience of Retail or E-Commerce Account Management experience across buying, sales, merchandising, marketing, operations or logistics. Several years of professional experience in managing a business with P&L responsibilities. Ability to communicate clearly and effectively with different functional groups including senior business leaders, finance, HR and developers. Proven track record of delivering results through others in an ambiguous, fast-paced/deadline-driven environment. Tenacity to develop ideas independently and thrive in a fast-paced start-up environment Solid social skills to build relationships both internally and externally. Previous experience in managing large-scale projects end-to-end with large teams involved. Excellent written and verbal communication (English, minimum C1 level). Advanced knowledge in MS Office programs (Excel, PowerPoint, Outlook). Preferred qualifications Additional proficiency in the following languages is desirable: Spanish or German. Experience using analytical, sales, and productivity tools including Salesforce, Google Analytics, SQL, HTML or website content management systems. Analytical problem-solving ability, with experience in data analysis, reporting, and forecasting to guide business decisions. A Masters degree (preferably in business management)/ MBA from a leading business school is beneficial. An entrepreneurial way of thinking and a strong hands-on, results driven mentality. Experience in the Consumer Electronics industry is highly beneficial (especially in computing/TV/printing), as it provides valuable insights into managing vendors and understanding consumer behavior in related markets.
About the team
The Total Consumer Electronics team is a dynamic and fast-paced group driving significant business growth through innovative product strategies and market development. Were passionate about technology and stay at the forefront of consumer electronics trends and innovations. Were a diverse mix of analytical thinkers and creative problem-solvers who collaborate closely to deliver exceptional results. The team plays a crucial role in the companys success by managing high-velocity, high-value consumer electronics products that our customers rely on daily, from premium smart devices to sophisticated home electronics. Our deep understanding of consumer technology needs and market dynamics helps us deliver premium solutions that enhance peoples daily lives while managing substantial product portfolios that represent significant business value. 1AST1_DE

Amazon.com, Inc | München

Amazon Europe Core | München
This job can be based in any of the main EU corporate offices (London, Munich, Paris, Madrid, Milan) We are seeking a dynamic and experienced professional to join our EU Other Hardlines team. In this senior role, you will serve as the EU lead Account Manager (internal job title: Strategic Brand Specialist) for our Amazon Vendor Service (AVS) program and manage one of our biggest and most strategic vendors in EU Other Hardlines, acting as a consultant and influential partner for senior stakeholders to drive long-term growth. Amazon Vendor Services (AVS) is a paid B2B service that helps strategically grow complex brands on Amazon. You will have holistic exposure to e-commerce operations at a European level. In this role, you will serve as the lead Account Manager for our top-priority vendors, directly responsible for delivering high-quality account management that exceeds their expectations. Delivering results through others by influencing and managing the priorities of multiple stakeholders will be a vital part of your role. You will collaborate cross-functionally to design and execute long-term strategies with your vendors. Leveraging your industry expertise, you will provide guidance to the account team, enabling them to deliver the best customer experience and achieve our goals. This will involve driving selection and promotional activities across categories, defining and monitoring success metrics, and proposing innovative solutions to shape the future of AVS. Furthermore, you will collaborate with external decision-makers, such as Sales and Account Directors, as well as internal stakeholders like Category Leaders, the Head of Vendor Management, Supply Chain Management, and Finance. In this capacity, you will ideate new business opportunities and bring forward creative ideas to elevate our service. Senior Account Manager, Amazon Vendor Services - EU Other Hardlines
Stellen-ID: 2948624 | Amazon EU SARL (Germany Branch) - D70 About the team
Our Other Hardlines team manages complex multi-brand portfolios that shape how customers experience their living spaces. We drive strategic growth across major European markets through sophisticated brand positioning and operational excellence. Our team combines deep commercial expertise with innovative problem-solving to manage intricate vendor relationships and multi-channel strategies. We excel in navigating cross-functional initiatives, from quality improvement initiatives to supply chain optimization, while delivering significant business impact for our vendors and customers.Core Service: Have impact not only at vendor-level but deliver cross-divisional vendor-projects across Marketing & Promotions, Selection & IDQ (Item Data Quality) and Availability & Operational Excellence. Where possible, scaling best practices to total Consumables. Develop and nurture strategic, long-term vendor relationships by delivering exceptional account management that maximizes vendor satisfaction. Work backward from vendor and customer needs to identify impactful business opportunities that elevate both the vendor and customer experience. Design and execute business strategies across multiple marketplaces and categories, coordinating large cross-functional teams of account managers and supporting functions Determine the best approach for optimal team productivity on your accounts, including overseeing and providing strategic direction for other EU workstreams on key vendor priorities. Define and audit metric goals for your account, ensuring the account team is set up for success and removing blockers with the right resources. As an industry expert, drawing from your professional experience, provide strategic insights that shape the long-term direction of our partnerships. Identify new growth opportunities and create customized solutions for scaling across the organization. Partner with internal teams (eg. Advertising, Supply Chain Management) to drive more strategic vendor discussions across functions. Project Work Lead key projects across EU Other Hardlines and the Retail business or AVS organization, owning the project design and strategy, delivering end to end results.
Bachelors/Masters degree preferably in Business Administration, Finance, Economics, Marketing or a similar program. Passionate about Account Management and with minimum 6 years experience of Retail or E-Commerce Account Management experience across buying, sales, merchandising, marketing, operations or logistics. Several years of professional experience in managing a business with P&L responsibilities. Ability to communicate clearly and effectively with different functional groups including senior business leaders, finance, HR and developers. Proven track record of delivering results through others in an ambiguous, fast-paced/deadline-driven environment. Tenacity to develop ideas independently and thrive in a fast-paced start-up environment Solid social skills to build relationships both internally and externally Previous experience in managing large-scale projects end-to-end with large teams involved. Excellent written and verbal communication (English, minimum C1 level). Advanced knowledge in MS Office programs (Excel, PowerPoint, Outlook) Preferred qualifications Knowledge of a 2nd language Experience using analytical, sales, and productivity tools including Salesforce, Google Analytics, SQL, HTML or website content management systems Analytical problem-solving ability, with experience in data analysis, reporting, and forecasting to guide business decisions. A Masters degree (preferably in business management)/ MBA from a leading business school is beneficial An entrepreneurial way of thinking and a strong hands-on, results driven mentality Applications must include a CV in English for consideration. 1AST1_DE

Amazon Europe Core | München
Mehr als 300 Millionen Kunden kaufen auf dem Amazon Marketplace ein. Jeden Tag suchen, kaufen und bewerten Kunden Produkte, die von Drittanbietern verkauft werden, gleichermaßen wie auch Produkte, die von Amazon verkauft werden. Seit dem Jahr 2000 bietet Amazon diese virtuelle Ladenfläche Einzelpersonen und Unternehmen aller Größen an und hilft ihnen dabei, Hunderte Millionen von Kunden zu erreichen, Markenaufbau zu betreiben und ihr Geschäft auszubauen. Bis heute machen diese Produkte von Drittanbietern mehr als die Hälfte aller auf unserem Marketplace verkauften Einheiten aus.
Angesichts der zunehmenden Komplexität des heutigen E-Commerce und der zunehmenden Zahl an Chancen und Möglichkeiten zielt das Strategic Account Services (SAS) -Programm darauf ab, das volle Potenzial jedes Amazon-Verkäufers auf unserem Marketplace auszuschöpfen. Diese Verkäufer decken ein breites Spektrum von Kategorien ab, von Mode bis hin zu Konsumgütern. Unser Team bietet erstklassige strategische Beratung durch einen datengestützten, kollaborativen und kundenorientierten Ansatz, um unsere Verkäufer bestmöglich dabei zu unterstützen, ihre Ziele zu erreichen. Unser ganzheitliches Serviceangebot umfasst Beratung zu allen Facetten des Amazon Marketplace, einschließlich Themen wie internationale Expansion, Portfoliooptimierung, Fulfillment-Strategie, Produktpräsentation, Verkaufsförderung, Werbestrategie und Markenaufbau. Parallel zu dieser strategischen Unterstützung erhalten alle teilnehmenden Verkäufer erweiterte operative Unterstützung durch ein separates Team.
Als Marketplace Consultant berätst Du unabhängig und strategisch Dein eigenes Verkaufspartnerportfolio. Dein Ziel ist es dabei, Deine Verkäufer zu unterstützen, ihr Geschäftswachstum sowie ihre Programmzufriedenheit voranzutreiben, indem Du von ihren individuellen Zielen aus rückwärts arbeitest und gemeinsam mit Ihnen eine Roadmap entwickelst. Darüber hinaus nutzt Du Dein analytisches Know-how, um proaktiv ungenutzte Potenziale der einzelnen Verkäufer zu identifizieren. Zusätzlich bist Du möglicherweise auch für die Rekrutierung und das Onboarding von Verkäufern für dieses neue Programm verantwortlich. Du wirst eng mit Kollegen aus Europa zusammenarbeiten und viele Möglichkeiten haben, Dich beruflich bei Amazon weiterzuentwickeln. Wie bewerbe ich mich?
Bitte reiche Deine Online-Bewerbung nur auf Englisch ein (Lebenslauf ist ausreichend). Stellen-ID: 2964810 | Amazon EU SARL (Germany Branch)Zentrale Aufgabengebiete Verkaufspartnermanagement: Verwalte simultan ein Portfolio von verschiedene Verkaufspartnern, entwickle dabei individuelle Strategien, stelle Zeitpläne für die Umsetzung dieser auf, betreibe Erwartungsmanagement und fungiere als zentraler Ansprechpartner. Durchführung von Geschäftsanalysen: Erstelle fundierte Empfehlungen für das Geschäft Deiner Verkaufspartner und leite daraus umsetzbare Erkenntnisse ab, indem Du eine Vielzahl von Analysetools zur Interpretation von Kundendaten verwendest. Beratung: Nutze Dein umfassendes Amazon-Wissen, um unsere Lösungen für die Ziele Deiner Verkaufspartner zu nutzen. Berate Deine Verkaufspartner zu den sich daraus ergebenden Chancen und bewerte potenzielle Auswirkungen auf ihr Geschäft. Unterstützung bei der Umsetzung: Sei Deinen Verkaufspartnern ein kompetenter Sparringspartner, der sie bei der Umsetzung strategischer Pläne unterstützt, Ad-hoc-Fragen beantwortet und dabei hilft, fachspezifische Herausforderungen zu bewältigen. Baue Beziehungen zu Deinen Verkaufspartnern auf: Gewinne das Vertrauen jedes einzelnen Verkäufers in deinem Portfolio, indem du eng mit ihnen zusammenarbeitest und Ergebnisse lieferst. Nutze Vertrauen, um starke Beziehungen zu Deinen Stakeholdern aufzubauen und aufrechtzuerhalten. Coache Deine Verkaufspartner: Nimm Dir Zeit, um jeden Verkaufspartner über Amazons Lösungen und Neuigkeiten auf Amazon zu informieren, um den Wissensstand jedes Verkaufspartners über das Verkaufen bei Amazon zu verbessern. Business Reviews: Bereite detaillierte Analysen zur Performance Deiner Händler vor und präsentiere sie, um einen bestmöglichen Austausch mit deinem Verkäufer über Geschäftsfortschritte, aktuelle Herausforderungen und strategische Planung zu ermöglichen. Werde Experte: Übernehme die Verantwortung für ein bestimmtes Thema in unserer Serviceorganisation mit dem Ziel, Kollegen zu unterstützen und Prozesse/Tools zum Nutzen unserer internen und externen Stakeholder zu entwickeln. Dazu gehören beipsielsweise folgende Themenbereiche: Branding, Fulfillment by Amazon, Hiring, Tools, Verkaufsförderung & Events sowie vieles mehr
Fließende Deutsch- und Englischkenntnisse. Abschluss in Betriebswirtschaft, Marketing, Finanzen, Wirtschaftswissenschaften oder einem ähnlichen Studiengang an einer erstklassigen Universität. Erfahrung in den Bereichen Tier-Level-Beratung, Key Account Management, Sales im Werbebereich, B2B, digitaler Einzelhandel/E-Commerce, Business Development, Digitales Marketing, Markenmanagement, Supply Chain Management oder ähnliches. Starke analytische Fähigkeiten, die die Interpretation komplexer Datensätze mit Microsoft Excel ermöglichen. Fundiertes Wissen in der Strategieentwicklung und -umsetzung sowie nachgewiesene Fähigkeit, Kunden unabhängig zu gewinnen, zu verwalten und mit ihnen zu interagieren, insbesondere auf Führungsebene. Fähigkeit zum Multitasking und zur Anpassung von Prioritäten in einem schnelllebigen Umfeld sowie hervorragende Präsentationsfähigkeiten, um auf allen Ebenen einer Organisation zu informieren und Einfluss zu nehmen, insbesondere auf der Führungsebene. Eine Leidenschaft für die Entwicklung eines ansprechenden Kundenerlebnisses und die Fähigkeit, Kundenbedürfnisse in Geschäfts- und Produktanforderungen umzusetzen. BEVORZUGTE QUALIFIKATIONEN Fähigkeit, in einer komplexen, funktionsübergreifenden Teamumgebung (einschließlich Technik-, Marketing-, Design- und Merchandising-Teams) zu arbeiten, Abhängigkeiten zu analysieren und mit Ihnen umzugehen, Risiken zu mindern und bei Bedarf zu eskalieren Hohe Detailgenauigkeit und gleichzeitiges Management mehrerer konkurrierender Prioritäten. Fundiertes geschäftliches Urteilsvermögen, nachgewiesene Fähigkeit, andere zu beeinflussen. Erfahrung mit Salesforce.com oder anderen CRM-Tools. Kreativität sowie das Ergreifen von Initiative und das konstruktive Einsetzen für den Kunden
Was unsere Marketplace-Consultants über die Rolle sagen:
Trage zum Wachstum und zur Zufriedenheit unserer Verkäufer bei und erlebe gleichzeitig eine einzigartige Arbeitsweise
Vollständige Kundenverantwortung für ein Portfolio und Projektleitung zur Entwicklung des Programms und deiner Karriere.
About the team
We aim to accelerate long term growth, and improve Seller Experience (SX) and Customer Experience (CX) by offering Sellers the option to work with a dedicated account manager to receive tailored strategies and problem-solving support. We work closely with Sellers to drive innovation. 1AST1_DE

Amazon Europe Core | München
Amazon is looking for a smart, team-oriented, highly analytical innovator to join the EU Selection team as New Vendor Manager (m/w/d) Global Vendor Onboarding based in Munich to facilitate new partnerships with international vendors aiming at integrating their product portfolio into Amazon European websites.
Operating in a fast-moving and often ambiguous environment you will need to engage in projects that will drive business growth and help shape the future of Amazon Retail in EU. We expect that you can work autonomously, think both strategically and tactically, and take full control and responsibility for achieving your goals. New Global Vendor Manager, Selection - Global Vendor Onboarding
Stellen-ID: 2938557 | Amazon EU SARL (Germany Branch)In this role, you will: Dive deep on data to identify key international brands to target, initiate and grow long term relationships with brands senior management, resolve any operational, logistical or business issues, own negotiations on Amazons behalf and manage the respective category. Drive strategic project work streams and goals in order to drive long-term improvements and strategy for the business across the entire division. Be a business consultant to your vendors and provide insights and advice for them, being able to deal with different business profiles and sectors. Help new vendors to integrate their catalogue data into Amazons EU platform, master Amazons internal tools and train vendors on how to use these tools. Manage comprehensive selection across multiple large brands, developing collaborative marketing and promotions, and driving sales and margin improvements. Show bias for action and resourcefulness to engage with high potential vendors who are hard to contact. Continually raise the bar when on-boarding vendors focusing on those with highest potential and maximum customer impact. Pro-actively identify solutions and projects that help scale the New-vendor business. A day in the life
We are open to hiring candidates to work out of one of the following locations: Munich, London, Luxembourg, Milan, Madrid, Paris, Berlin, Amsterdam Bachelors degree Experience in an e-commerce, retail, key account management/consulting environment with a proven track record of delivering results Experience in managing vendor relations Negotiating skills, influencing abilities and relationship management experience. Proficiency in Excel and data analysis tools. Experience using data and metrics to determine and drive improvements- A passionate, self-starter, ready to take Amazons european customer experience to the next level. Strong and successful communication skills which include the ability to write compelling, concise documents. Fluent English language skills Preferred qualifications Excellent knowledge of Excel and database work, with experience in SQL as a plus. Cross functional experience, especially finance, marketing or supply chain. Experience owning/driving roadmap strategy and definition 1AST1_DE

Amazon Europe Core | München
This job can be based in any of the main EU corporate offices (London, Munich, Paris, Madrid, Milan) We are seeking a dynamic and experienced professional to join our EU Consumables team. In this senior role, you will serve as the EU lead Account Manager (internal job title: Strategic Brand Specialist) for our Amazon Vendor Service (AVS) program and manage one of our biggest and most strategic vendors in Consumables, acting as a consultant and influential partner for senior stakeholders to drive long-term growth. Amazon Vendor Services (AVS) is a paid B2B service that helps strategically grow complex brands on Amazon. You will have holistic exposure to e-commerce operations at a European level. In this role, you will serve as the lead Account Manager for our top-priority vendors, directly responsible for delivering high-quality account management that exceeds their expectations. Delivering results through others by influencing and managing the priorities of multiple stakeholders will be a vital part of your role. You will collaborate cross-functionally to design and execute long-term strategies with your vendors. Leveraging your industry expertise, you will provide guidance to the account team, enabling them to deliver the best customer experience and achieve our goals. This will involve driving selection and promotional activities across categories, defining and monitoring success metrics, and proposing innovative solutions to shape the future of AVS. Furthermore, you will collaborate with external decision-makers, such as Sales and Account Directors, as well as internal stakeholders like Category Leaders, the Head of Vendor Management, Supply Chain Management, and Finance. In this capacity, you will ideate new business opportunities and bring forward creative ideas to elevate our service.Core Service:
- Have impact not only at vendor-level but deliver cross-divisional vendor-projects across Marketing & Promotions, Selection & IDQ (Item Data Quality) and Availability & Operational Excellence. Where possible, scaling best practices to total Consumables.
- Develop and nurture strategic, long-term vendor relationships by delivering exceptional account management that maximizes vendor satisfaction.
- Work backward from vendor and customer needs to identify impactful business opportunities that elevate both the vendor and customer experience.
- Design and execute business strategies across multiple marketplaces and categories, coordinating large cross-functional teams of account managers and supporting functions
- Determine the best approach for optimal team productivity on your accounts, including overseeing and providing strategic direction for other EU workstreams on key vendor priorities.
- Define and audit metric goals for your account, ensuring the account team is set up for success and removing blockers with the right resources.
- As an industry expert, drawing from your professional experience, provide strategic insights that shape the long-term direction of our partnerships.
- Identify new growth opportunities and create customized solutions for scaling across the organization.
- Partner with internal teams (eg. Advertising, Supply Chain Management) to drive more strategic vendor discussions across functions.
Project Work
- Lead key projects across EU and the Retail business or AVS organization, owning the project design and strategy, delivering end to end results.
Bachelors/Masters degree preferably in Business Administration, Finance, Economics, Marketing or a similar program. Passionate about Account Management and with minimum 6 years experience of Retail or E-Commerce Account Management experience across buying, sales, merchandising, marketing, operations or logistics. Several years of professional experience in managing a business with P&L responsibilities. Ability to communicate clearly and effectively with different functional groups including senior business leaders, finance, HR and developers. Proven track record of delivering results through others in an ambiguous, fast-paced/deadline-driven environment. Tenacity to develop ideas independently and thrive in a fast-paced start-up environment Solid social skills to build relationships both internally and externally Previous experience in managing large-scale projects end-to-end with large teams involved. Excellent written and verbal communication (English, minimum C1 level). Advanced knowledge in MS Office programs (Excel, PowerPoint, Outlook) Preferred qualifications Knowledge of a 2nd language Experience using analytical, sales, and productivity tools including Salesforce, Google Analytics, SQL, HTML or website content management systems Analytical problem-solving ability, with experience in data analysis, reporting, and forecasting to guide business decisions. A Masters degree (preferably in business management)/ MBA from a leading business school is beneficial An entrepreneurial way of thinking and a strong hands-on, results driven mentality Experience in the FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) industry is highly beneficial, as it provides valuable insights into managing vendors and understanding consumer behavior in related markets 1AST1_DE
