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Amazon Business EU SARL, Niederlassung Deutschland | München

Amazon EU SARL (Germany Branch) | München

Amazon.com, Inc | München

Amazon EU SARL (Germany Branch) | München
Mehr als 300 Millionen Kunden kaufen auf dem Amazon Marketplace ein. Jeden Tag suchen, kaufen und bewerten Kunden Produkte, die von Drittanbietern verkauft werden, gleichermaßen wie auch Produkte, die von Amazon verkauft werden. Seit dem Jahr 2000 bietet Amazon diese virtuelle Ladenfläche Einzelpersonen und Unternehmen aller Größen an und hilft ihnen dabei, Hunderte Millionen von Kunden zu erreichen, Markenaufbau zu betreiben und ihr Geschäft auszubauen. Bis heute machen diese Produkte von Drittanbietern mehr als die Hälfte aller auf unserem Marketplace verkauften Einheiten aus. Angesichts der zunehmenden Komplexität des heutigen E
-Commerce und der zunehmenden Zahl an Chancen und Möglichkeiten zielt das Strategic Account Services (SAS)
-Programm darauf ab, das volle Potenzial jedes Amazon
-Verkäufers auf unserem Marketplace auszuschöpfen. Diese Verkäufer decken ein breites Spektrum von Kategorien ab, von Mode bis hin zu Konsumgütern. Unser Team bietet erstklassige strategische Beratung durch einen datengestützten, kollaborativen und kundenorientierten Ansatz, um unsere Verkäufer bestmöglich dabei zu unterstützen, ihre Ziele zu erreichen. Unser ganzheitliches Serviceangebot umfasst Beratung zu allen Facetten des Amazon Marketplace, einschließlich Themen wie internationale Expansion, Portfoliooptimierung, Fulfillment
-Strategie, Produktpräsentation, Verkaufsförderung, Werbestrategie und Markenaufbau. Parallel zu dieser strategischen Unterstützung erhalten alle teilnehmenden Verkäufer erweiterte operative Unterstützung durch ein separates Team. Als Marketplace Consultant berätst Du unabhängig und strategisch Dein eigenes Verkaufspartnerportfolio. Dein Ziel ist es dabei, Deine Verkäufer zu unterstützen, ihr Geschäftswachstum sowie ihre Programmzufriedenheit voranzutreiben, indem Du von ihren individuellen Zielen aus rückwärts arbeitest und gemeinsam mit Ihnen eine Roadmap entwickelst. Darüber hinaus nutzt Du Dein analytisches Know
-how, um proaktiv ungenutzte Potenziale der einzelnen Verkäufer zu identifizieren. Zusätzlich bist Du möglicherweise auch für die Rekrutierung und das Onboarding von Verkäufern für dieses neue Programm verantwortlich. Du wirst eng mit Kollegen aus Europa zusammenarbeiten und viele Möglichkeiten haben, Dich beruflich bei Amazon weiterzuentwickeln. Wie bewerbe ich mich? Bitte reiche Deine Online
-Bewerbung nur auf Englisch ein (Lebenslauf ist ausreichend). Key job responsibilities Zentrale Aufgabengebiete • Verkaufspartnermanagement: Verwalte simultan ein Portfolio von verschiedene Verkaufspartnern, entwickle dabei individuelle Strategien, stelle Zeitpläne für die Umsetzung dieser auf, betreibe Erwartungsmanagement und fungiere als zentraler Ansprechpartner. • Durchführung von Geschäftsanalysen: Erstelle fundierte Empfehlungen für das Geschäft Deiner Verkaufspartner und leite daraus umsetzbare Erkenntnisse ab, indem Du eine Vielzahl von Analysetools zur Interpretation von Kundendaten verwendest. • Beratung: Nutze Dein umfassendes Amazon
-Wissen, um unsere Lösungen für die Ziele Deiner Verkaufspartner zu nutzen. Berate Deine Verkaufspartner zu den sich daraus ergebenden Chancen und bewerte potenzielle Auswirkungen auf ihr Geschäft. • Unterstützung bei der Umsetzung: Sei Deinen Verkaufspartnern ein kompetenter Sparringspartner, der sie bei der Umsetzung strategischer Pläne unterstützt, Ad
-hoc
-Fragen beantwortet und dabei hilft, fachspezifische Herausforderungen zu bewältigen. • Baue Beziehungen zu Deinen Verkaufspartnern auf: Gewinne das Vertrauen jedes einzelnen Verkäufers in deinem Portfolio, indem du eng mit ihnen zusammenarbeitest und Ergebnisse lieferst. Nutze Vertrauen, um starke Beziehungen zu Deinen Stakeholdern aufzubauen und aufrechtzuerhalten. • Coache Deine Verkaufspartner: Nimm Dir Zeit, um jeden Verkaufspartner über Amazon‘s Lösungen und Neuigkeiten auf Amazon zu informieren, um den Wissensstand jedes Verkaufspartners über das Verkaufen bei Amazon zu verbessern. • Business Reviews: Bereite detaillierte Analysen zur Performance Deiner Händler vor und präsentiere sie, um einen bestmöglichen Austausch mit deinem Verkäufer über Geschäftsfortschritte, aktuelle Herausforderungen und strategische Planung zu ermöglichen. • Werde Experte: Übernehme die Verantwortung für ein bestimmtes Thema in unserer Serviceorganisation mit dem Ziel, Kollegen zu unterstützen und Prozesse/Tools zum Nutzen unserer internen und externen Stakeholder zu entwickeln. Dazu gehören beipsielsweise folgende Themenbereiche: Branding, Fulfillment by Amazon, Hiring, Tools, Verkaufsförderung & Events sowie vieles mehr A day in the life Was unsere Marketplace
-Consultants über die Rolle sagen: • "Trage zum Wachstum und zur Zufriedenheit unserer Verkäufer bei und erlebe gleichzeitig eine einzigartige Arbeitsweise" • "Vollständige Kundenverantwortung für ein Portfolio und Projektleitung zur Entwicklung des Programms und deiner Karriere." About the team We aim to accelerate long term growth, and improve Seller Experience (SX) and Customer Experience (CX) by offering Sellers the option to work with a dedicated account manager to receive tailored strategies and problem
-solving support. We work closely with Sellers to drive innovation. GRUNDQUALIFIKATIONEN Grundqualifikationen • Fließende Deutsch
- und Englischkenntnisse. • Abschluss in Betriebswirtschaft, Marketing, Finanzen, Wirtschaftswissenschaften oder einem ähnlichen Studiengang an einer erstklassigen Universität. • Erfahrung in den Bereichen Tier
-Level
-Beratung, Key Account Management, Sales im Werbebereich, B2B, digitaler Einzelhandel/E
-Commerce, Business Development, Digitales Marketing, Markenmanagement, Supply Chain Management oder ähnliches. • Starke analytische Fähigkeiten, die die Interpretation komplexer Datensätze mit Microsoft Excel ermöglichen. • Fundiertes Wissen in der Strategieentwicklung und
-umsetzung sowie nachgewiesene Fähigkeit, Kunden unabhängig zu gewinnen, zu verwalten und mit ihnen zu interagieren, insbesondere auf Führungsebene. • Fähigkeit zum Multitasking und zur Anpassung von Prioritäten in einem schnelllebigen Umfeld sowie hervorragende Präsentationsfähigkeiten, um auf allen Ebenen einer Organisation zu informieren und Einfluss zu nehmen, insbesondere auf der Führungsebene. • Eine Leidenschaft für die Entwicklung eines ansprechenden Kundenerlebnisses und die Fähigkeit, Kundenbedürfnisse in Geschäfts
- und Produktanforderungen umzusetzen. BEVORZUGTE QUALIFIKATIONEN Bevorzugte Qualifikationen • Fähigkeit, in einer komplexen, funktionsübergreifenden Teamumgebung (einschließlich Technik
-, Marketing
-, Design
- und Merchandising
-Teams) zu arbeiten, Abhängigkeiten zu analysieren und mit Ihnen umzugehen, Risiken zu mindern und bei Bedarf zu eskalieren • Hohe Detailgenauigkeit und gleichzeitiges Management mehrerer konkurrierender Prioritäten. • Fundiertes geschäftliches Urteilsvermögen, nachgewiesene Fähigkeit, andere zu beeinflussen. • Erfahrung mit Salesforce.com oder anderen CRM
-Tools. • Kreativität sowie das Ergreifen von Initiative und das konstruktive Einsetzen für den Kunden Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how
-we
-hire/accommodations for more information. If the country/region you’re applying in isn’t listed, please contact your Recruiting Partner.

Amazon.com, Inc | München

Amazon Europe Core | München
Elektroniker / Mechatroniker / Elektriker (m/w/d) oder vergleichbare Fachkräfte als Instandhaltungstechniker:in für unseren Standort in München gesucht!Das Wartungs- und Instandhaltungsteam (Reliability Maintenance Engineering Team oder RME-Team) ist für unseren Betrieb von fundamentaler Bedeutung es sorgt dafür, dass unsere technischen Systeme und Anlagen laufend funktionieren. Als Instandhaltungstechniker:in bist Du für die Wartung und Instandhaltung unserer förder- und haustechnischen Anlagen sowie Produktionsanlagen zuständig. Du hilfst, die höchsten Sicherheitsstandards im Arbeitsschutz zu gewährleisten und Maschinenausfallzeiten zu verhindern. Unser technisches Team stellt eine hohe Verfügbarkeit der technischen Anlagen sicher und verbessert die Qualität unserer Geräte.Die Stelle beinhaltet die Arbeit in einem rotierenden Dreischichtsystem, welches Samstage, Nachtschichten sowie Rufbereitschaft umfassen kann. Zudem besteht das Logistiknetzwerk in der Region aus mehreren Standorten, bei denen gelegentlich Unterstützung an einem nahegelegenen Standort erforderlich sein kann.Job ID: 2975834 | Amazon Deutschland S27 Transport GmbHKey job responsibilities- Ausführung präventiver Wartungsmaßnahmen an einer breiten Vielfalt von Geräten an unseren Standorten- Durchführung von Reparaturen und Fehlerdiagnosen- Verwendung neuester Tools zur Maximierung der Geräteeffektivität- Einhaltung aller Arbeitsschutzrichtlinien und -praktiken- Unterstützung der Entwicklung und des beruflichen Fortschritts von Auszubildenden am Standort- Arbeit an Projekten zur kontinuierlichen Verbesserung und Einführung von Best Practices an verschiedenen EU-StandortenBASIC QUALIFICATIONSFür diese Stelle erwarten wir:- Abgeschlossene technische Berufsausbildung im elektrischen Bereich, anerkannt durch die Industrie- und Handelskammer (IHK) oder Handwerkskammer (HWK). Alternativ Nachweis eines erfolgreich abgeschlossen Hochschulstudiums im Ingenieurwissenschaftlichen Bereich (Elektrotechnik oder artverwandt) einer deutschen Hochschule oder anerkannte ausländische Hochschulabschlüsse (BA, B. Sc., MA, M. Sc., Dipl.-Ing.)- Berufserfahrung in dem entsprechenden Handwerk- Erfahrung in der Instandhaltung von industriellen Produktionsanlagen- Fortgeschrittene Deutschkenntnisse in Wort und SchriftPREFERRED QUALIFICATIONSEine oder mehrere der folgenden Qualifikatioinen wäre ein Plus:- Erfahrung mit zustandsorientierter Überwachung- Erfahrung in der Arbeit mit Druck- und Applikationsmaschinen- Erfahrung in der Störungssuche und Wartung von Förder- oder AutomationssystemenWir bieten:- Einen unbefristeten Vertrag direkt mit Amazon- Ein attraktives Vergütungspaket- Eine kostenlose Lebens- und Erwerbsunfähigkeitsversicherung und Unterstützung bei der betrieblichen Altersvorsorge- Mitarbeiterrabatte auf amazon.de sowie Amazon Extras (z.B. Rabatte in Reisen, Restaurants, Unterhaltung, Elektronik, Heim etc.)- Bezuschusste Mahlzeiten- Pendlerleistungen: Kostenloses Parken, Kostenübernahme für das Deutschlandticket oder Bike Leasing Angebote- Familienbonus (Einmalzahlung für Eltern in Elternzeit)- Vermittlungsservices für die Betreuung von Kindern, Senioren und Menschen mit besonderen Bedürfnissen- Hervorragende Weiterentwicklungsmöglichkeiten in einem globalen Unternehmen 1AST1_DE

Amazon Europe Core | München
This job can be based in one of the following EU corporate offices: London, Munich, Paris, Madrid, Milan. We are seeking a dynamic and experienced professional to join our EU Total Consumer Electronics team. In this senior role, you will serve as the EU lead Account Manager for our Amazon Vendor Service (AVS) program and manage our biggest and most strategic vendors in Total Consumer Electronics, acting as a consultant and influential partner for senior stakeholders to drive long-term growth. Amazon Vendor Services (AVS) is a paid B2B service that helps strategically grow complex publishers on Amazon. As a Senior Account Manager (internal title: Strategic Brand Specialist), you will have holistic exposure to e-commerce operations at a European level. In this role, you will serve as the lead Account Manager for our top-priority vendor, directly responsible for delivering high-quality account management that exceeds their expectations. Delivering results through others by influencing and managing the priorities of multiple stakeholders will be a vital part of your role. You will collaborate cross-functionally to design and execute long-term strategies with your vendors. Leveraging your industry expertise, you will provide guidance to the account management team, enabling them to deliver the best customer experience and achieve our goals. This will involve driving selection activities across marketplaces, defining and monitoring success metrics, and proposing innovative solutions to shape the future of AVS. Furthermore, you will collaborate with external decision-makers, such as Sales and Account Directors, as well as internal stakeholders like Category Leaders, the Head of Vendor Management, Supply Chain Management, and Finance. In this capacity, you will ideate new business opportunities and bring forward creative ideas to elevate our service. Have impact not only at vendor-level but deliver cross-divisional vendor-projects across Marketing & Promotions, Selection & IDQ (Item Data Quality) and Availability & Operational Excellence. Where possible, scaling best practices to total Total Consumer Electronics Develop and nurture strategic, long-term vendor relationships by delivering exceptional account management that maximizes vendor satisfaction. Work backward from vendor and customer needs to identify impactful business opportunities that elevate both the vendor and customer experience. Design and execute business strategies across multiple marketplaces, coordinating large cross-functional teams of account managers and supporting functions. Determine the best approach for optimal team productivity on your accounts, including overseeing and providing strategic direction for other EU workstreams on key vendor priorities. Define and audit metric goals for your account, ensuring the account team is set up for success and removing blockers with the right resources. As an industry expert, drawing from your professional experience, provide strategic insights that shape the long-term direction of our partnerships. Identify new growth opportunities and create customized solutions for scaling across the organization. Partner with internal teams (eg. Advertising, Supply Chain Management) to drive more strategic vendor discussions across functions. Project Work Lead key projects across EU Total Consumer Electronics and the Retail business or AVS organization, owning the project design and strategy, delivering end to end results
Bachelors/Masters degree preferably in Business Administration, Finance, Economics, Engineering or a similar program. Passionate about Account Management and with minimum 6 years experience of Retail or E-Commerce Account Management experience across buying, sales, merchandising, marketing, operations or logistics. Several years of professional experience in managing a business with P&L responsibilities. Ability to communicate clearly and effectively with different functional groups including senior business leaders, finance, HR and developers. Proven track record of delivering results through others in an ambiguous, fast-paced/deadline-driven environment. Tenacity to develop ideas independently and thrive in a fast-paced start-up environment Solid social skills to build relationships both internally and externally. Previous experience in managing large-scale projects end-to-end with large teams involved. Excellent written and verbal communication (English, minimum C1 level). Advanced knowledge in MS Office programs (Excel, PowerPoint, Outlook). Preferred qualifications Additional proficiency in the following languages is desirable: Spanish or German. Experience using analytical, sales, and productivity tools including Salesforce, Google Analytics, SQL, HTML or website content management systems. Analytical problem-solving ability, with experience in data analysis, reporting, and forecasting to guide business decisions. A Masters degree (preferably in business management)/ MBA from a leading business school is beneficial. An entrepreneurial way of thinking and a strong hands-on, results driven mentality. Experience in the Consumer Electronics industry is highly beneficial (especially in computing/TV/printing), as it provides valuable insights into managing vendors and understanding consumer behavior in related markets.
About the team
The Total Consumer Electronics team is a dynamic and fast-paced group driving significant business growth through innovative product strategies and market development. Were passionate about technology and stay at the forefront of consumer electronics trends and innovations. Were a diverse mix of analytical thinkers and creative problem-solvers who collaborate closely to deliver exceptional results. The team plays a crucial role in the companys success by managing high-velocity, high-value consumer electronics products that our customers rely on daily, from premium smart devices to sophisticated home electronics. Our deep understanding of consumer technology needs and market dynamics helps us deliver premium solutions that enhance peoples daily lives while managing substantial product portfolios that represent significant business value. 1AST1_DE

Amazon EU SARL (Germany Branch) - D70 | München
This job can be based in one of the following EU corporate offices: London, Munich, Paris, Madrid, Milan. We are seeking a dynamic and experienced professional to join our EU Total Consumer Electronics team. In this senior role, you will serve as the EU lead Account Manager for our Amazon Vendor Service (AVS) program and manage our biggest and most strategic vendors in Total Consumer Electronics, acting as a consultant and influential partner for senior stakeholders to drive long
-term growth. Amazon Vendor Services (AVS) is a paid B2B service that helps strategically grow complex publishers on Amazon. As a Senior Account Manager (internal title: Strategic Brand Specialist), you will have holistic exposure to e
-commerce operations at a European level. In this role, you will serve as the lead Account Manager for our top
-priority vendor, directly responsible for delivering high
-quality account management that exceeds their expectations. Delivering results through others by influencing and managing the priorities of multiple stakeholders will be a vital part of your role. You will collaborate cross
-functionally to design and execute long
-term strategies with your vendors. Leveraging your industry expertise, you will provide guidance to the account management team, enabling them to deliver the best customer experience and achieve our goals. This will involve driving selection activities across marketplaces, defining and monitoring success metrics, and proposing innovative solutions to shape the future of AVS. Furthermore, you will collaborate with external decision
-makers, such as Sales and Account Directors, as well as internal stakeholders like Category Leaders, the Head of Vendor Management, Supply Chain Management, and Finance. In this capacity, you will ideate new business opportunities and bring forward creative ideas to elevate our service. Key job responsibilities Core Service:
- Have impact not only at vendor
-level but deliver cross
-divisional vendor
-projects across Marketing & Promotions, Selection & IDQ (Item Data Quality) and Availability & Operational Excellence. Where possible, scaling best practices to total Total Consumer Electronics
- Develop and nurture strategic, long
-term vendor relationships by delivering exceptional account management that maximizes vendor satisfaction.
- Work backward from vendor and customer needs to identify impactful business opportunities that elevate both the vendor and customer experience.
- Design and execute business strategies across multiple marketplaces, coordinating large cross
-functional teams of account managers and supporting functions.
- Determine the best approach for optimal team productivity on your accounts, including overseeing and providing strategic direction for other EU workstreams on key vendor priorities.
- Define and audit metric goals for your account, ensuring the account team is set up for success and removing blockers with the right resources.
- As an industry expert, drawing from your professional experience, provide strategic insights that shape the long
-term direction of our partnerships.
- Identify new growth opportunities and create customized solutions for scaling across the organization.
- Partner with internal teams (eg. Advertising, Supply Chain Management) to drive more strategic vendor discussions across functions. Project Work
- Lead key projects across EU Total Consumer Electronics and the Retail business or AVS organization, owning the project design and strategy, delivering end to end results Applications must include a CV in English for consideration. About the team The Total Consumer Electronics team is a dynamic and fast
-paced group driving significant business growth through innovative product strategies and market development. Were passionate about technology and stay at the forefront of consumer electronics trends and innovations. Were a diverse mix of analytical thinkers and creative problem
-solvers who collaborate closely to deliver exceptional results. The team plays a crucial role in the companys success by managing high
-velocity, high
-value consumer electronics products that our customers rely on daily, from premium smart devices to sophisticated home electronics. Our deep understanding of consumer technology needs and market dynamics helps us deliver premium solutions that enhance peoples daily lives while managing substantial product portfolios that represent significant business value. GRUNDQUALIFIKATIONEN • Bachelor’s/Master’s degree preferably in Business Administration, Finance, Economics, Engineering or a similar program.
- Passionate about Account Management and with minimum 6 years experience of Retail or E
-Commerce Account Management experience across buying, sales, merchandising, marketing, operations or logistics.
- Several years of professional experience in managing a business with P&L responsibilities.
- Ability to communicate clearly and effectively with different functional groups including senior business leaders, finance, HR and developers.
- Proven track record of delivering results through others in an ambiguous, fast
-paced/deadline
-driven environment.
- Tenacity to develop ideas independently and thrive in a fast
-paced start
-up environment
- Solid social skills to build relationships both internally and externally.
- Previous experience in managing large
-scale projects end
-to
-end with large teams involved.
- Excellent written and verbal communication (English, minimum C1 level).
- Advanced knowledge in MS Office programs (Excel, PowerPoint, Outlook). BEVORZUGTE QUALIFIKATIONEN • Additional proficiency in the following languages is desirable: Spanish or German.
- Experience using analytical, sales, and productivity tools including Salesforce, Google Analytics, SQL, HTML or website content management systems.
- Analytical problem
-solving ability, with experience in data analysis, reporting, and forecasting to guide business decisions.
- A Master’s degree (preferably in business management)/ MBA from a leading business school is beneficial.
- An entrepreneurial way of thinking and a strong hands
-on, results driven mentality.
- Experience in the Consumer Electronics industry is highly beneficial (especially in computing/TV/printing), as it provides valuable insights into managing vendors and understanding consumer behavior in related markets. Amazon is an equal opportunities employer. We believe passionately that employing a diverse workforce is central to our success. We make recruiting decisions based on your experience and skills. We value your passion to discover, invent, simplify and build. Protecting your privacy and the security of your data is a longstanding top priority for Amazon. Please consult our Privacy Notice (https://www.amazon.jobs/en/privacy_page) to know more about how we collect, use and transfer the personal data of our candidates. m/w/d Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how
-we
-hire/accommodations for more information. If the country/region you’re applying in isn’t listed, please contact your Recruiting Partner.

Amazon EU SARL (Germany Branch) - D70 | München

Amazon.com, Inc | München
